Reageren/inloggen


Een paar keer heb ik deze week geprobeerd te reageren bij een blogspot of blogger weblog. Of hoe ze dan ook mogen heten, iets met een B in ieder geval.

Het is nog steeds het oude liedje: lukt niet. Tenminste, mij niet.

Om te beginnen is er een reactieveld dat begint met te vragen waar je (virtueel) vandaan komt. WP, anoniem, ID en nog wat.

Vul ik de vragen in en wil ik de reactie plaatsen, is de tekst weg.

Voer ik de tekst opnieuw in, komt er weer de vraag om je naam. Of weblog. Of anoniem. Alle mogelijkheden heb ik herhaaldelijk geprobeerd maar het blijft een repeterende breuk.

Ik begrijp dat ik iets verkeerd doe.

Maar ik begrijp ook dat het een niet-zo-slimme nieuwkoner lastig wordt gemaakt.
Waarom eigenlijk?

15 gedachtes over “Reageren/inloggen

  1. Misschien dat je geblokt bent.
    Maar soms wil een andere browser wel werken is mijn ervaring, in plaats van IE, google chroom of Firefox. Hans

    Like

  2. Er staat mij iets bij dat ik dat ook ergens had…. uiteindelijk heb ik maar een account aangemaakt, maar later was ik de inloggegevens weer vergeten…..

    Like

    • Het gaat om de reactiemogelijkheid. Niet te doen tenzij je IE hebt en dan is het nog maar afwachten.
      Bij jou (Punt) moet ik meestal alles opnieuw invullen maar dan lukt het tenslotte. Punt en WP liggen elkaar niet zo 😉

      Like

  3. Ik bezoek al jaren Blogspot-blogs en vond het reageren daar immer een ramp, maar het laatste jaar is dat nog beroerder geworden. Dwz reageren met Firefox lukt het me niet meer en Internet Explorer is op XP niet veilig. Ik gebruik dus maar Chrome, waar ik mijn Google-account ingelogged laat. Zo’n reactie wordt dan automatisch aan m’n eigen Blogspot gekoppeld, terwijl ik dat liever niet heb. De mensen met een Blogspot raad ik dan ook al jaren aan om WordPress te gebruiken als ze reacties willen. Daar zit ook Aksimet in waardoor die ellendige captcha niet nodig is. Probleempje is dat binnen Blogspot een paar dingen kunnen die binnen WordPress niet mogelijk zijn, maar ik zie de Blogspotters daar nooit gebruik van maken.

    Liked by 1 persoon

    • Goed om te lezen dat het niet alleen aan mij ligt.
      Op de oude XP had ik IE maar dan nog ging het moeizaam, de helft van de tijd gaf ik het op. Nu heb ik firefox en dat houd ik zo. Die captcha-code vond ik niet eens het ergste al geef ik de voorkeur aan een sommetje als bij Jolie.

      Like

  4. Een van de mensen die ik volg met blogspot schrijft uitgebreid dat Apple-mensen bij haar niet kunnen reageren ……

    Omdat ik geen gebruik maak van facebook of google kan ik bij sommige bloggers ook niet meer reageren.

    Het verwondert mij dat op blogsites het reageren niet eenvoudiger wordt gemaakt.
    Soms zijn de reacties n.a.v. een blog juist de punt op de i.

    Vriendelijke groet,

    Like

  5. Ik vind het ook buitengewoon irritant dat ik steeds weer opnieuw moet inloggen op verschillende sites, en wat ik hierboven ook lees: meestal ben ik dan weer nét mijn inlog vergeten en kan ik niet reageren.

    Eerlijk gezegd; ik reageer op sommige blogs niet of nauwelijks omdat ik het inloggen niet onder de knie krijg of geen geduld heb.
    Het mag wat mij betreft best een stuk eenvoudiger.

    Liked by 1 persoon

  6. Ja, het is net of ze net reageren her en der zo moeilijk mogelijk willen maken! Ook bij WordPress moet je eerst inloggen … zucht, we doen ons hele leven haast niets anders meer dan inloggen! 😦

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

